Kuidas osta kinnisvara Tenerifel

Kinnisvaraobjekti ostujuhend

Kinnisvara ostmine välismaal võib esialgu keeruline tunduda. See kõik võib olla võõra keele, seaduste, regulatsioonide ja protseduuride pärast. Meie professionaalsed eksperdid on pühendunud sellele, et Teid ostuprotsessis igati aidata ja muuta see võimalikult stressivabaks. Subtroopilise kliima tõttu on Tenerife suurepärane koht nii elanikele kui külastajatele. Soovite te elukohta vahetada, osta suvilat või teenida investeeringuga tulu, Tenerife.ee meeskond aitab Teil leida selleks sobiva kinnisvara. Me loodame, et see juhend aitab Teil mõista, milliste protseduuridega tuleb ostmisel arvestada.

Ostuleping

Kui sobiv kinnisvaraobjekt on leitud, tuleb tasuda deposiit. Et objekt reserveerida, tuleb maksta esialgne sissemaks, mis tavaliselt varieerub 3000-6000 euroni. Kui tegu pole uue korteriga, mis ostetakse otse arendajalt, on deposiit tavaliselt 10% müügihinnast. Siis sõlmitakse eelleping, kus pannakse paika ostu-müügitehingu detailid ja toimumisaeg. Samuti kinnitatakse lepingus, et kinnisvara müüjal on õigus seda müüa ning et objektil ei ole piiranguid ja kolmandate isikute nõudeid. Samuti määratakse, kes millised tehinguga seotud maksud ja tasud kannab. Kui ostad alles arendatavat objekti, varieerub deposiidi summa 10-25%.Taas pannakse lepingus paika sarnased detailid, lisaks sisaldab see infot maaomaniku, valmimisaja, hoone litsentside ja kommunikatsioonidega liitumise kohta. Enne allkirjastamist loeb jurist lepingu läbi ning selgitab Teile kõiki detaile, mis Teile selgusetuks on jäänud.

Õigusabi

Vajadusel soovitame Teile sõltumatut inglise keelt rääkivat Hispaania juristi, kes teeb kõik vajalikud kinnisvaraga seotud päringud, veendumaks, et objektil ei lasu mingeid kohustusi või võlgnevusi, ning aitab ette valmistada vajalikke dokumente enne Escritura (ostu-müügilepingu) allakirjutamist. Vajalikud dokumendid: Nota Simple: kinnitab kinnisvara omanikku ning asukohta. I.B.I.: kohalik maks kinnisvara väärtuse tõusult Kommunaalmaksete tõend: kogum viimastest vee, elektri, prügi ja kommunaalmaksetest, mis on ühistu esimehe allkirjastatud ja kinnitavad, et kõik arved on enne müüki tasutud. Escritura allkirjastamisel on tarvis kõiki originaaldokumente. Kuna see nõue on seadusega määratud, keeldub notar kasvõi ühe dokumendi puudumisel tehingut vormistamast. Kui Te ei viibi ostu-müügi tehingu ajal Tenerifel, võite volitada lepingut sõlmima juristi, maaklerit või kedagi teist. Selleks tuleb notaris allkirjastada ametlik volitus, mida nimetatakse Escritura de Poder de Compraventa. Volituse võib vormistada ka Hispaania suursaatkonnas Tallinnas.

NIE number

Hispaanias peab kinnisvaratehingute sooritamiseks olema N.I.E (Numero de identificacion de extranjeros) number. See on valitsuse väljaantav ID-number välismaalastele. Mitteresidentidel peab olema ka Hispaania residendist esindaja, kes tegeleb kõikide maksudega. Teie esindaja aitab teil hankida kõik vajalikud dokumendid, mida tuleb notaris esitada.

Pangalaen

Tenerife pangad annavad kinnisvara ostmiseks laenu ka mitteresidentidele, sh Eesti kodanikele. Laenu antakse kuni 40 aastaks ja mitte-residendid saavad tavaliselt laenu kuni 70% kinnisvara väärtusest, aga on ka erandeid. Laenu andmisel kohustab pank üldiselt sõlmima ka kodu ja vara kindlustuse. Soovitatav on avada konto samas pangas, kust on kavas laenu taotleda.
Pank nõuab laenu taotlejalt:
* tööleping (vähemalt 2 aastat kehtinud);
* eelmise aasta tuludeklaratsiooni väljavõte:
* pangakonto 6 kuu väljavõte.
Need dokumendid peavad olema hispaania keelde tõlgitud ja apostillitud. Vahel palub pank mõningaid lisadokumente. Tenerife.ee meeskond aitab Teid Hispaania pangaga suhtlemisel.

Notar

Kõik Hispaanias toimuvad kinnisvaratehingud tuleb registreerida Registro de la Propiedad (kinnisvararegister) ning Escritura de Compraventa (ostu-müügileping) peab olema ametliku notari koostatud ja tõestatud. Notari kohus on tagada, et ostu-müügileping on korrektne. Selles on kinnisvaraobjekti täiskirjeldus, ostu-müügi hind, ostja ja müüja isikuandmed ning muud tehinguga seonduvad tingimused. Lepingu allkirjastamise hetkest on ostja kinnisvara õiguslik omanik ning saab objekti oma valdusse. Uue omaniku registritesse kandmine võib võtta veel mitu kuud ning pärast viimase etapi, Registro de la Propiedad (kinnisvararegistrisse) kandmist saab omanik enda kätte Escritura originaali.

Kulud ja riigilõivud

Müügihinnale lisanduvad maksud ja tehinguga seotud kulud. Need kokku on umbes 8-10%. Vajalike tasude loetelu:

  • Plus Valia (maks kinnisvaraväärtuse tõusust)
    See maks arvutatakse kord aastas vastavalt sellele, kui palju on kinnisvara väärtus alates eelmisest müügist tõusnud. Kui ei ole kokku lepitud teisiti, maksab selle reeglina müüja.
  • Registro de la Propiedad (Kinnisvararegistri maks)
    Pärast Escritura allkirjastamist notaris tuleb objekt registreerida uue omaniku nimele Registro de la Propiedadis (kinnisvararegistris).
  • Notaritasud
    Tasu notarile ostu-müügi lepingu koostamise ja kinnitamise eest.
  • 7% I.G.I.C. (ekvivalentne käibemaksuga) pluss 1% riigilõiv
    See maks tuleb tasuda juhul kui ostetakse uus kinnisvaraobjekt arendajalt
  • 6,5% ITP Tax (ümberregistreerimistasu)
    See maks tuleb tasuda kinnisvaraobjekti järelturult ostmisel

Maksud

Mitteresidendist müüja

Hispaania seaduste järgi tuleb müüjal tasuda Haciendas (Hispaania maksuamet) 3% ostu-müügi hinnast. See märgitakse ostu-müügi lepingusse ja müüjal või tema esindajal tuleb see tasuda allkirjastamise päeval.

Residendist müüja

Kui müüja on Hispaanias makse maksev resident, on tal võimalik Fiscal Residencia Certificate esitamisel taotleda selle 3% maksu vabastust.

Kommunaalmaksed

Kui kinnisvara ost on vormistatud, tuleb ümber registreerida vee, elektri ja prügilepingud, samuti leping ühistuga. Kõik omanikud peavad maksma I.B.I (Impuestos de Bienes e Inmuebles) ehk kohalikke kinnisvaramakse. See maks tasutakse kord aastas linnavalitsuses.

Ühistu

Iga korteri või majaosa omanikule kuulub osa elamukompleksist (sh basseinist, aiast, teedest jne), seetõttu tuleb kord kuus maksta ühistumaksu kompleksi haldamise eest. Ühistu moodustatakse kompleksi korras hoidmiseks ja haldamiseks. Ühistu korraldab regulaarselt koosolekuid, kus võetakse ühiselt vastu kompleksi puudutavaid otsuseid. Kord aastas valitakse ühistule juht, haldur ja juhatuse liikmed, kinnitatakse eelarve ja kompleksi reeglid.


Kuidas leida omale sobivaim kinnisvara Tenerifel? Vaata siia